Doğru Şekilde Satranç Oynamak!

0
408
satranta-ustalik-kursu

On yılı aşkın süredir eğitim cdleri hazırlamaktayım. 118 eğitim cd’si ve ardından çıkan “Satrançta Ustalık Kursu” ile olabildiğince bilgilerimi öğrencilere, antrenörlere ve hatta velilere aktarmaya çalışıyorum. Satranç antrenörleriyle çalışma imkanı olmayan pek çok kişi doğru bilgilere bu cdler sayesinde ulaşabiliyor. Bu anlamda Satranç Okulu’nun ve eğitim cdlerinin Türk satrancının gelişiminde önemli bir yeri olduğunu söylemek abartı olmaz. Bununla beraber her eğitmen farkındadır ki yıllar içinde tecrübe kazandıkça konular daha iyi anlatılır. Aynı oyunu ilk defa anlatmanız ile onuncu defası arasında fark vardır.

Son olarak hazırladığım “Satrançta Ustalık Kursu” 15 yılı aşkın özel ders tecrübemle aktardığım dersleri kapsamakta. Önceki cdler, dersler de oldukça yararlı ama haftada 30 saatin üzerinde online özel ders veren bir eğitmen olarak edindiğim tecrübeleri bu çalışmada toparladım.
Bu sette farklı olan ne?

Bazı Başlıklar

1) Öğrenci nasıl düşünmesi ve hesaplaması gerektiğini öğrenecek. Bu kalıplaşmış bir cümle gibi gözükebilir ama bu set ile bir sistem oturtma iddiasındayız. Uzun bir başlık bu ama klasik hatalardan basit bir örnek verelim:

Rakip hamle yaptığında o hamleyi anlamak önemlidir. Rakibin hamlesini kafamızda etiketlendiririz; savunma, saldırı, tehdit, gelişim vs gibi. Şuna ise dikkat etmeyiz; bir hamle hem savunma hem tehdit hamlesi olabilir. Hatta hem savunma hem çifte tehdit hamlesi olabilir. Etiketlendirmeyi eksik yaptığımızda hata yapma ihtimali de doğar.

2) ŞAT yöntemi yani Şah Çekiş, alış, tehdit cdlerimizde sık bahsettiğimiz hesaplama yöntemi. Ne var ki öğrenciler özellikle tehdi hamlelerini kaçırabilmekte. Bunun için de 5 Madde dediğimiz bir yöntem getirdik. Bu sayede ŞAT’ı çok daha verimli olarak yapabileceksiniz.

3) Oyuncular düşünürken iki yöntem kullanırlar: Resim çizme ve hesap makinesi olma. Tahtada aletlerimizi iyi yerlere getirerek güzel bir resim oluşturmaya çalışırız ve iyi hesap yapma gayretindeyizdir. Pek çok zaman oyuncular hesap yapılacak yerde resim çizmeye çalışırlar. Bu durumları ve çaresini çalışacağız.

4) Başlangıç seviyesindeki bazı seviyeler sonradan satrançta ilerlemedeki en büyük engellerdir. Örneğin: “Taş isterken taş istenmez, rok atmayı ihmal etme veya açılışta aynı taşla ikinci kez oynama” gibi. Ayrıca yanlış öğrenilen şeyler de düzeltilmesi en zor olanlar. Sil baştan yaparak herşeyin mantığını anlatacağız.

5) Klasik yaklaşım kaleleri açık hatta gel, atları merkezileştirdir. Özel durumları ve aslında özel durum olarak adlandırılan durumların da ana mantığın bir parçası olduğunu göstereceğiz. Herhangi bir kalıp ezberlemek zorunda kalmayacaksınız.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here