Süper Büyükusta Ivanchuk 15 Gün Bursa’daydı

FM Selim Gürcan Yorum yapılmamış

Arkadaşım İsmail Çalışkan ile 6 Haziran sabahı Atatürk Havalanı’nda Kiev uçağının gelmesini beklerken içimizde bir şüphe vardı. Ya gelmezse? Uçağın havaalanına indiğinin duyurulmasının üzerinden uzunca bir süre geçmişti ki çıkış kapısında kırmızı şapkası ile belirdi beklenen misafirimiz. Her zamanki gibi güler yüzlü ve sıcak haliyle bizleri selamladı ve arabamıza doğru yola koyulduk.

Daha önce de misafir etmiştik kendisini ama bu sefer 15 gün kalacak, bizlere eğitim konusunda yardımcı olacak, hem de Polonya’daki Avrupa Şampiyonası’na hazırlanacaktı. Sessiz geçen bir yolculuktan sonra Bursa’ya vardık.

Bursa’ya giderken klasik feribot yolculuğu. Ivanchuk İsmail Çalışkan ile görülüyor.

Bu arada mola için durduğumuz Yalova’daki arkadaşlarımızın yakın ilgisine çok teşekkür ediyoruz. Ali, Emrah ve Umut bizi çok iyi ağırladılar. Çok teşekkürler beyler!

Tüm kitapları görebilirsiniz. Türkiye'nin en geniş satranç kitaplığı bizde!

Yolculuğun yorgunluğunu atması için Ivanchuk’u hemen oteline yerleştirdik ve ertesi gün görüşmek üzere otelden ayrıldık. Misafirimizi sabah otelinden alıp Piyon Satranç Merkezi’ne götürdük. Onun için ayrılan odada bilgisayarı ve kitaplarıyla çalışmaya başladı. Ivanchuk’un Bursa’ya geleceğinden habersiz olan satrançseverler iç odalardan birinde asılı olan eski organizasyonun afişindeki fotoğrafla içeride elinde kitap analiz yapan şapkalı şahsı karşılaştırınca ortaya çok komik manzaralar çıktı. Genelde günlerimiz bu şekilde çalışmalarla geçti.

Özbostanlar ailesi Ivanchuk’u akşam yemeğinde ağırlarken..

Bir de Oylat’ta yapılan Türkiye Şampiyonası’nı ziyarete gittik. Unutmadan söylemem gerekir. Çok zor bir yolculuktan sonra (İnanılmaz derecede yağmur, uçurum kenarında yükselen dik ve virajlı yollar ve söylediği Ukrayna şarkıları benim için yeterince zor kıldı bu yolu) maalesef Oylat dönüşü ağır bir gribe yakalandı misafirimiz. Yaklaşık 4 gün bu hastalığın atlatılması için uğraştık. Gerçi kendisi bu hastalık esnasında simultane gösterisi yapmaktan da geri kalmadı. Artık son haftasonuna gelmiştik ve ders zamanıydı. Piyon satranç merkezinin yetenekli minikleri sabahttan merkezi doldurmuşlardı. Onlarla çok güzel 2 gün geçirdikten sonra Pazartesi sabhaı tekrar Atatürk Havalanı ve tekrar hoşçakal dedik misafirimize. Tekrar merhaba demek dileğiyle.

Özgür Özbostanlar Ivanchuk ile..

Haber Özgür Özbostanlar

Örnek Dersleri ürün sayfasında görebilirsiniz. Satranç öğrenmek ve ilerletmek artık çok kolay!