06232017Cu
Last updateCts, 23 Tem 2016 1pm

marketbanner-1

yenibaslayanlar ortaseviye ileriseviye
satranctaktik satrancacilislari kasparov

Satranç Sözlüğü

Mieses - Maroczy 1902

Kategori Orta Seviye
by
Mieses - Maroczy 1902
Gambit açılışlarına karşı iki türlü oynayabilirsiniz; birincisi piyon fedalarını kabul edersiniz. Sonra da ya savunma yaparak sıkı sıkı piyon üstünlüğünüze sarılırsınız ya da piyonları uygun bir zamanda geri vererek durumunuzu düzeltmeye veya üstün vaziyete geçmeye çalışırsınız. Bu oyunda Maroczy nasıl maharetle buna yaptığını göreceksiniz. İkincisi ise tabii ki gambiti reddetmek. Reddedilen Evans Gambiti için Kasparov-Piket oyununa bakınız.

1.e4 e5 2.d4 exd4 3.c3


Kuzey Gambiti. Modern açılış teorisi tarafından iyi kabul edilmemektedir. Siyah isterse 3...d5 4.exd5 Af6 5.cxd4 Axd5 ile gambiti reddederek rahat bir oyun elde edebilir. Maroczy ise "Bir gambiti çürütmenin en iyi yolu piyonu almaktır!" deyişine uygun olarak devam ediyor

3...dxc3 4.Fc4



İkinci piyon fedası da Kuzey Gambiti'nin ana fikridir.

4...cxb2 5.Fxb2 d6
Burada 5...d5 yine teori tarafından en iyi hamle olarak kabul edilir 6.Fxd5 (6.exd5 Af6 ve rahat bir oyun) 6...Af6 7.Fxf7 Şxf7 8.Vxd8 Fb4

6.Ae2
Bu konumda 6.Af3, 6.Vb3 ve 6.f4 de mümkün

6...Ac6 7.0-0 Fe6
Siyah savunmada çok dikkatli; hemen tehlikeli Fc4'ü etkisiz hale getirmeye çalışıyor.

8.Fd5 Af6 9.Vb3 Vc8 10.Af4 Fxd5 11.exd5 Ae5 12.Ke1 Fe7!



Siyah piyon vererek süratle rok atmaya çalışıyor. Gelişim geriliğine karşı iyi bir reçete; beyaz piyonu alırken zaman kaybedecek, siyah da taşlarının gelişimini tamamlayabilecek.

13.Fxe5 dxe5 14.Kxe5 Vd7!



Siyah ikinci piyonu da veriyor. 15.Vxb7 0-0 dan sonra beyaz taşların uyumsuzluğundan dolayı konumsal olarak üstün olur. Bundan dolayı beyaz şah kanadında atağa karar veriyor ama siyahın buna karşı da bir sürprizi var.

15.Vg3 0-0-0 16.Vxg7



Siyah açılışta aldığı piyonları gelişimini tamamlayabilmek için geri verdi. Beyaz ise istemeye istemeye piyonları geri aldı. Haksız da değil çünkü hem gelişimde geri kaldı hem de taşları arasında uyumsuzluk var. Oyunun devamında beyaz neredeyse mecburi olarak materyal ve sonunda da oyunu kaybeder.

16...Vd6 17.Vg5 Khe8 18.Ad2 Ad7 19.Kxe7 Vxe7 20.Vg3 Vb4 21.Af3 Kg8 22.Vh4 Vc3 23.Kb1 Vxf3
0-1

Hazırlayan Selim Gürcan

Joomla SEF URLs by Artio